Lättläst

Här kan du läsa lättläst text.

Ett element

Med text

 

 

11:49

En lista

En text för checklista

Kontaktkort

Ett kontaktkort

Brottsoffermyndigheten

Brottsoffermyndigheten handlägger ansökningar om brottsskadeersättning. Ta kontakt med myndigheten om du har frågor om ersättning efter att ha utsatts för brott.

Socialtjänsten

Socialtjänsten i varje kommun har ansvar för att ge brottsoffer och brottsoffers anhöriga hjälp och stöd. Nedan finner du en länk till Sveriges Kommuner och Regioners webbplats som har kontaktuppgifter till din kommun.

Kortrubrik

En text för detta element

Video

Ingress för filmen
1:29
Talmanus

Flera videor

Text för detta element

02:30
Talmanus
02:30 Spela upp filmen
Introduktionsfilm
Lorem ipsum dolor sit amet, est illud aperiam ad, eu dicant ocurreret prodesset est. Per sumo facilis ad, mea at postea impetus fierent, vis nostrud legimus ad. Aliquip detracto vis ex, ex duo consul torquatos. Pro sonet feugiat patrioque id, eu menandri molestiae pro. Vel esse molestiae ei, porro equidem copiosae pri at.

Lorem ipsum dolor sit amet, est illud aperiam ad, eu dicant ocurreret prodesset est. Per sumo facilis ad, mea at postea impetus fierent, vis nostrud legimus ad. Aliquip detracto vis ex, ex duo consul torquatos. Pro sonet feugiat patrioque id, eu menandri molestiae pro. Vel esse molestiae ei, porro equidem copiosae pri at.

Lorem ipsum dolor sit amet, est illud aperiam ad, eu dicant ocurreret prodesset est. Per sumo facilis ad, mea at postea impetus fierent, vis nostrud legimus ad. Aliquip detracto vis ex, ex duo consul torquatos. Pro sonet feugiat patrioque id, eu menandri molestiae pro. Vel esse molestiae ei, porro equidem copiosae pri at.

Lorem ipsum dolor sit amet, est illud aperiam ad, eu dicant ocurreret prodesset est. Per sumo facilis ad, mea at postea impetus fierent, vis nostrud legimus ad. Aliquip detracto vis ex, ex duo consul torquatos. Pro sonet feugiat patrioque id, eu menandri molestiae pro. Vel esse molestiae ei, porro equidem copiosae pri at.

Lorem ipsum dolor sit amet, est illud aperiam ad, eu dicant ocurreret prodesset est. Per sumo facilis ad, mea at postea impetus fierent, vis nostrud legimus ad. Aliquip detracto vis ex, ex duo consul torquatos. Pro sonet feugiat patrioque id, eu menandri molestiae pro. Vel esse molestiae ei, porro equidem copiosae pri at.

2:30 Spela upp filmen
Åklagare

Läs vad XXXX har att berätta om sitt jobb som åklagare.

The Crime Victim Fund was set up by the Swedish government in connection with the establishment of the Crime Victim Compensation and Support Authority in 1994. The aim with the fund is to provide economic support to different activities aimed at improving the situation for crime victims. These activities vary from small information leaflets to extensive research. Around 35 million SEK (around 3 500 000 Euro) each year is channelled through the fund and, in total, around 400 million SEK (around 40 000 000 Euro) has been granted to different activities. The fund is regulated in the Crime Victim Fund Act (1994:419) and in the Crime Victim Fund Decree (1994:426).  

02:11 Spela upp filmen
Film
Alla som ska vittna i en rättegång blir kallade av domstolen. Det är parterna som begär vilka personer de vill ska vittna och sedan bestämmer domstolen vilka personer som ska kallas.

Alla som ska vittna i en rättegång blir kallade av domstolen. Det är parterna som begär vilka personer de vill ska vittna och sedan bestämmer domstolen vilka personer som ska kallas.

Om webbplatsen

Den här webbplatsen har tagits fram av Brottsoffermyndigheten med ekonomiskt stöd från EU:s fond för inre säkerhet.

 

Europeiska unionens logotyp, blå med tolv gula stjärnor i en cirkel.

Lämna sidan direkt Dölj ditt besök